فروش اسید آدپیک

Adipic-Acid0

اسید آدپیک ترکیب ارگانیک با فرمول (CH2) 4 (COOH) 2 است. از منظر صنعتی، مهمترین اسید دیاربوکیلیک است: حدود ۲٫۵ میلیارد کیلوگرم از این پودر کریستالی سفید سالانه تولید می شود، عمدتا به عنوان ماده ی پیش تولید نایلون مورد مصرف قرار میگیرد. اسید آدپیک به ندرت در طبیعت اتفاق می افتد ، اما به عنوان تولید کننده مواد غذایی E355 تولید می شود.
اسید ادپیک یک پودر کریستالی است که عملا بوجود نیامده است. این ماده دارای کمترین اسیدیته هر یک از اسید های معمولی در غذاها است و دارای ظرفیت بافر عالی در محدوده pH 2.5 تا ۳٫۰ است. اسید آدپیک مانند اسید بنچنیک و فوماریک عموما غیر هیدروسکوپی است.

اسید ادپیک از مخلوطی از سیکلو هگزانون و سیوکل هگزانول به نام “KA روغن”، اختصار روغن کتون الکل تولید می شود. روغن KA با استفاده از یک مسیر چند مرحله ای با اسید نیتریک اکسید می شود تا اسید آدیپیک را به دست آورد. در اوایل واکنش، سیکلوهاکسانول به کتون تبدیل می شود و اسید نیتریک آزاد می شود: HOC6H11 + HNO3 → OC (CH2) 5 + HNO2 + H2O در میان واکنش های بسیاری از آن، سیکلو هگزانون نیتراسیون شده است، مرحله ای را برای تجزیه پیوند C-C ایجاد می کند: HNO2 + HNO3 → NO + NO3- + H2O OC6H10 + NO + → OC6H9-2-NO + H + محصولات جانبی این روش عبارتند از گلوتار و اسید بنسینیک. اکسید نیتروژن در حدود ۱ تا ۱ مول نسبت به اسید آدپیک و همچنین از طریق میانجیگری یک اسید نیتریک تولید می شود.  فرایندهای متفاوتی از سیکلو هکسانول شروع می شود که از هیدروژنه شدن فنل بدست می آید.
اسید ادیپیک اسید آلفا، امگا دیکربوکسیلیک است که مشتق ۱،۴-dicarboxy بوتان است. این نقش به عنوان یک تنظیمکننده اسیدیته غذا و یک متابولیت زنجبیوتیک انسان است. این یک اسید کلاژن از یک ماده (۱-) است.

اسید ادیپیک یک اسید آلی است که دارای شش اتم کربن است و همچنین دارای دو گروه کربوکسیلات (-COOH) است که در انتهای کربن در زنجیره قرار دارند. از آنجا که اسید ادیپیک حاوی دو گروه کربوکسیلات است، گاهی اوقات به عنوان دی اسید نامیده می شود. تمام اتم های دیگر کربن در اسید آدیپیک حاوی دو هیدروژن هستند و این کربن ها به عنوان کربن های اشباع نامیده می شوند، زیرا آنها حاوی حداکثر تعداد هیدروژن هایی هستند که آنها احتمالا می توانند جایگزین شوند.

کاربردهای آدپیک اسید

به مواد غذایی به یک غذا طعم ترش می دهد. در محصولات با طعم انگور، آن اضافه می کند عطر و طعم اضافی ماندگار و مجموعه ای عالی برای پودر مواد غذایی حاوی ژلاتین می دهد به عنوان عامل افزودنی و ژل در ژله یا ژلاتین استفاده می شود. به عنوان یک نتیجه، اسید آدپیک تعداد زیادی از کاربردهای مختلف را در مخلوط های غذایی خشک پودر پیدا کرده است، به ویژه در آن دسته از محصولات دارای طعم های ظریف و جایی که افزودن تند به عطر و طعم ناخوشایند است. راه حل های آب آن کمترین اسیدیته هر یک از اسیدهای غذایی رایج است. برای غلظت های ۰٫۵ تا ۲٫۴ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر، pH محلول آن کمتر از نصف واحد است. از این رو، می توان آن را به عنوان یک عامل بافر برای حفظ اسیدیته در محدوده ۲٫۵ تا ۳٫۰ استفاده کرد. این در غذاهای خاصی بسیار مطلوب است، اما pH به اندازه کافی پایین است و مانع از قهوه ای بسیاری از میوه ها و دیگر مواد غذایی می شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، از شایع ترین استفاده از اسید آدیپیک به عنوان ماده اولیه برای سنتز نایلون استفاده می شود. شیمیدانان صنعتی با استفاده از اسید آدپیک و واکنش آن با هگزا متیلن دیامین را تولید نایلون می کنند. نایلون خود را در بسیاری از کاربردهای از جمله الیاف، پلاستیک، فیبر و مواد بسته بندی مواد غذایی استفاده می کند. سنتز نایلون از اسید آدپیک و هگزامتیلن دیامین خالی استفاده دارویی اگرچه اسید آدپیک خود را به عنوان یک عامل درمانی مورد استفاده قرار نمیدهد، هنوز در صنایع دارویی  کاربرد دارد. این ماده به منظور کمک به کنترل آزادسازی هر دو ترکیب اسیدی و اساسی مواد مخدر به داروهای دارویی افزوده شده است. در صورت عدم وجود یک ترکیب مانند اسید آدپیک، شاید همه داروها به زودی در معرض معده قرار بگیرند. استفاده از این ماده کمک می کند تا آزاد شدن ترکیب در طی یک دوره زمانی را کنترل کند که به کسی کمک می کند تا از مصرف دارو در فواصل زمانی کوتاه تر جلوگیری کند. در غذاها اسید ادپیک در صنایع غذایی به عنوان کمکهای طعم دهنده و چاشنی برای محصولاتی مانند ژله استفاده می شود. آیا شما تا به حال قرص ضد قارچی زمانی که سوزش سر دل دارید؟ اسید ادپیک گاهی در این قرص ها استفاده می شود تا آنها را طعم شیرین شما را هنگام خوردن طعم تند بخورند.

دیگر محصولات : سدیم پیروات

فروش اسید آدپیک

اسید آدپیک در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی آماده تحویل به شما مشتریان عزیز می باشد.

شرکت پیشگامان شیمی آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های مشتریان عزیز، محصول اسید آدپیکمورد نیاز را بهترین قیمت و کیفیت تأمین کرده و در اسرع وقت به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.